Reklamationsret og returnering
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få produktet ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet. Du skal reklamere i "rimelig tid", efter at du har opdaget manglen/fejlen. Aarhus Universitet vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal produktet sendes til det institut, hvor det er købt. Aftale om returnering foretages jf. procedure på denne side: https://auwebshop.au.dk/retur.
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Fortrydelsesret og returnering
Der gives 14 dages fuld returret på produkter købt via AU webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager produktet.
Processen for fortrydelse og returnering fremgår af denne side: https://auwebshop.au.dk/retur
Produktet skal være forsvarligt indpakket og returneres i ubrugt og uskadt stand. Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Produkter undtaget fortrydelsesretten
Følgende produkttyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, så vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
Tilbagebetaling
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes beløbet for de bestilte produkter. Betalinger refunderes senest 10 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Hvis der er betalt på baggrund af en faktura, oplys venligst registrerings- og kontonummer til brug for tilbagebetaling af beløbet.
Klagemuligheder
En klage over et produkt eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. P
latformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: au@au.dk